lollolisenblogg

Direktlänk till inlägg 17 juni 2014

BÄSTA DAGEN I MITT LIV

Av Louise - 17 juni 2014 17:43

I LÖRDAGS, DEN 14 JUNI 2014 SÅ KAN JAG SÄGA, MED HANDEN PÅ HJÄRTAT ATT JAG HADE EN AV DE BÄSTA DAGARNA I HELA MITT LIV. 


När vi kom till Stockholm så åkte vi hem till Idas kusiner där vi skulle bo (ja, jag har träffat dem många gånger innan, jag skulle inte bo hemma hos några främlingar). Vi la in alla grejer, pratade... Sen åkte vi till Solna centrum och shoppade, sen åt vi lite lunch där också. När vi kom hem dit igen så åt vi like cupcakes och de var så goda att ni inte ens fattar, herregud. 


Lite senare gick vi till arenan, för de bodde typ en halvtimme därifrån. Det var inte alls lång kö in, så vi gick in, åkte upp, letade efter våran ingång. Vi hittade den, Ida och jag sprang fram före för vi var lite overexcited. Ida öppnade dörren, för att jag sa någonting i stil med "öppna du, jag kommer få en chock." 

Och damn, i was right. När jag sen gick fram för att kika in så blev jag helt blown away. Det var så jävla stort. Vi hittade våra platser och satte oss ner. Vi hade väldigt bra platser, enligt mig. Och jag kunde inte bli mer nöjd. 


Det visades musikvideos på storbildsskärmarna, alla skrek när det kom en 5sos eller en reklam med killarna på, och sen dansade hela arenan the macarena. Good times. 


SEN, mina vänner, så hände det. 5sos kommer in på scenen och jag svär att mitt hjärta stannade för en sekund. De var så himla... PÅPASPJDKDN. Om ni fattar? De sjöng (så jävla bra live btw), pratade, klämde in "sweden", och "swedish" i några låtar och alla skrek ännu högre och det var bara jävligt bra alltihopa. 

Så ja, nu har jag sett 5sos live och jag kan inte vänta tills det händer igen. Om det nu gör det.


Sen. Sen. Sen. SEN! The big sen, så kom killarna ut. ONE FREAKING DIRECTION KOM UT PÅ SCENEN. Och då stannade mitt hjärta nog i två sekunder. Holy crap. Det var nästan så att jag inte kunde skrika, för det var bara så många känslor på samma gång. Jag kommer ihåg att jag fick gåshud över hela kroppen och att jag höll ena handen för munnen. De stod där, på scenen. Och sjöng. Oh. My. God. 

Hela showen var helt perfekt, jag älskade varje sekund av det. Från det att alla sa "HIII SWEDEN" till när Zayn och Harry tog stora hinkar med vatten och kastade ut dem i publiken, till alla fyrverkerier, till när Louis sa åt Liam att kasta iväg sin keps, till när Niall sa "and you know what they say, swedish girls are the most beautiful." 

Jag älskade allt. OCH JAG KAN INTE HELLER VÄNTA TILLS JAG FÅR GÖRA DET IGEN OM JAG NU FÅR DET. 


Nu ska jag gå och gråta för att jag saknar det så mycket. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 13 september 2014 22:20

Vänta... Hade jag en blogg? Just det. Den bloggen. Som jag varit inaktiv på i typ en månad. Jaha, just det. Den bloggen var det.    Vart börjar jag? Hej? Förlåt? Ugh, jag vet inte. Vad ska jag säga? Hur bloggar man ens? Kanske inte kommer ihåg al...

Av Louise - 15 augusti 2014 23:06

Hade egentligen tänkt baka in detta i ett annat inlägg först - men nej. Det här är för stort för att inte få ett eget inlägg.    Fooo Vertigo hände. Och det var grymt. Jag menar inte att jag satt och tittade på Aftonbladet nu. Nej, jag var där. På ...

Av Louise - 13 juli 2014 19:02

***Titta på hela videon***

Av Louise - 5 juli 2014 22:36

Okej, first of all, jag älskar Dan. Det här är inte bara någon random snubbe på youtube, det är Danisnotonfire, vem älskar inte Dan? Alla älskar Dan.    Men denna videon got me feeling some type of way, en av mina favoritvideos han gjort om ja...

Av Louise - 27 juni 2014 17:51

OKEJ OKEJ OKEJ, sluta med allting ni gör just nu och lyssna på mig.    Om du typ har bott under en sten eller någonting ett tag så har du missat att 5sos släppte sitt första album. IDAG. Jag har inga ord för hur bra det har albumet är, på riktigt...

Om mig


Om man ska ta det kort så skriver jag om min vardag, saker jag gillar, och berättar allting som händer med alla mina favoritband.
Åh, och sen gillar jag att skriva om hur jobbigt det är i skolan. Och hur snygga alla i de där banden jag gillar är.

Fråga mig någonting

14 besvarade frågor

Mina senaste inlägg

Tidigare år

Översätt bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards