lollolisenblogg

Direktlänk till inlägg 19 februari 2014

Vi är konstiga

Av Louise - 19 februari 2014 15:30

På NOn, tidigare den här veckan gick min lärare igenom saker om rymden då vi började med astronomi den här veckan (som vi ska fortsätta med efter lovet). 
Hon pratade om svarta hål, hur stor och oändlig rymden är, och att ingen visste helt, helt säkert om det har, finns eller kommer finnas liv på en annan planet än Jorden. Hon pratade om hur Solen en dag kommer slockna och hur alla människor på Jorden kommer dö, om flera miljarder år. 

Jag lyssnade inte helt, jag satt i mina egna tankar. Ja, jag kommer ihåg det mesta hon sa. Men jag satt och tänkte på hur konstig människan egentligen är. (Alla har antagligen slutat läsa vid det här laget, men vill bara berätta det för någon). 


Jag menar, vi är varelser med ben, armar, ett huvud... Vi kan tänka, gå, prata massor av olika språk, göra massor av olika saker... När man tänker på det så, vi är ganska konstiga. 

Vi har vänner, vilket tekniskt sett bara är andra såna här konstiga varelser som vi väljer att prata, skratta och dela hemligheter med. Vi tycker om andra människor, vi älskar människor runt oss och vi bryr oss om dem. 

Vi har folk vi ser upp till - såna vi vill vara som... Vi lyssnar på folk som sjunger. Vi tittar på folk som har lärt sig ett manus och spelar upp det med andra människor medans de är en annan karaktär. 


Okej, det låter säker som jag är helt och hållet jättekonstig. Men det är sånt jag tänker på...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 13 september 2014 22:20

Vänta... Hade jag en blogg? Just det. Den bloggen. Som jag varit inaktiv på i typ en månad. Jaha, just det. Den bloggen var det.    Vart börjar jag? Hej? Förlåt? Ugh, jag vet inte. Vad ska jag säga? Hur bloggar man ens? Kanske inte kommer ihåg al...

Av Louise - 15 augusti 2014 23:06

Hade egentligen tänkt baka in detta i ett annat inlägg först - men nej. Det här är för stort för att inte få ett eget inlägg.    Fooo Vertigo hände. Och det var grymt. Jag menar inte att jag satt och tittade på Aftonbladet nu. Nej, jag var där. På ...

Av Louise - 13 juli 2014 19:02

***Titta på hela videon***

Av Louise - 5 juli 2014 22:36

Okej, first of all, jag älskar Dan. Det här är inte bara någon random snubbe på youtube, det är Danisnotonfire, vem älskar inte Dan? Alla älskar Dan.    Men denna videon got me feeling some type of way, en av mina favoritvideos han gjort om ja...

Av Louise - 27 juni 2014 17:51

OKEJ OKEJ OKEJ, sluta med allting ni gör just nu och lyssna på mig.    Om du typ har bott under en sten eller någonting ett tag så har du missat att 5sos släppte sitt första album. IDAG. Jag har inga ord för hur bra det har albumet är, på riktigt...

Om mig


Om man ska ta det kort så skriver jag om min vardag, saker jag gillar, och berättar allting som händer med alla mina favoritband.
Åh, och sen gillar jag att skriva om hur jobbigt det är i skolan. Och hur snygga alla i de där banden jag gillar är.

Fråga mig någonting

14 besvarade frågor

Mina senaste inlägg

Översätt bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards