lollolisenblogg

Direktlänk till inlägg 5 maj 2014

Om mig (tag)

Av Louise - 5 maj 2014 20:45

Vad heter du? 

Förnamn räcker va? Louise. 


Vad kallas du för? 

Beror på vem du frågar. Men de jag känner - typ kompisar osv - kallar mig bara Louise. 


Vad vill du att folk ska kalla dig? 

Beror på vem det är som kallar mig det, och i vilket sammanhang det är, och om jag ens gillar det. Men helst Louise, bara.    


Vad skulle du egentligen vilja göra just nu? 

Just nu är allting väldigt bra, men träffa några av de kompisar jag inte träffat sen förra fredagen antar jag. 


Vad har du gjort idag? 

Varit på praon, sen fick jag sluta typ två timmar tidigare för det var så lugnt idag så jag tog bussen hem, jag åt mellis, och nu sitter jag här och degar i soffan med en huvudvärk som skulle kunna döda - ouch. 


Vad var det roligaste med din dag?  

Nah, min dag har inte varit speciellt rolig. Men en av de bra stunderna var på morgonen på praon när jag satt och pratade med en av patienterna ett tag (yesh, är på ett sjukhus), och sen när jag såg 'Don't stop' videon. 


Vad var det tråkigaste med din dag? 

På morgonen, när jag gick upp 05.45 Wiiieee.


Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara? 

Har redan upplevt den perfekta dagen två gånger. Först när jag och Ida skulle se killarna, den dagen var så himla bra att det inte går att beskriva (vilket om tre dagar är ett år sedan, oooh). Och, för 23 dagar sen när jag och fem stycken till satt ute i 12 timmar för att se the fooo på kvällen, kan inte heller beskrivas med ord. 


Om du tittar åt höger, vad ser du? 

Fortsättningen på soffan och ett par rosa och vit randiga kuddar. 


På tal om höger, är du höger eller vänsterhänt? 

Höger. 


Om du hör ordet perfekt, vad förknippar du det med? 

One direction, the fooo, och 5sos, i guess. 


Sommar, höst, vinter, eller vår, vilken föredrar du? Varför? 

Sommar och vinter, för på sommaren är det varmt och på vintern fyller jag år och det är julafton. 


Vilken högtradition är din favorit, jul, påsk, midsommar etc? Varför? 

Säger man högtradition? Men jag gillar allihopa, man är med vänner, familj och släkt. Men det står mellan jul och midsommar. 


Beskriv den perfekta outfiten? 

Ibland kan jag vara jätte tjej-tjejig, och ibland klär jag mig i bara svart och vill bara vara sån - beror på. Men någonting med svarta skinny jeans och jag är nöjd. 


Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda svenska folket ifrån genom att banna, som t ex gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc?

Öh, jag vet inte. 


På tal om mode, din favoritbutik? 

BikBok, Gina osv. 


Favoritplagg som du har i garderoben? Får gärna illustrera med bild.

Har ingen bild just nu, men antagligen mina svarta jeans eftersom jag har dem nästan varje dag. INTE IDAG DOCK MOHAHAH. 


Favoritoutfit som du har haft på dig hittills i ditt liv?


Oj, är allt jag kan säga. Jag vet inte alls. Jag skulle inte kunna välja.


Vad är den perfekta presenten? Ifall du skulle fylla år imorgon. 

Herregud, kommer inte på någonting just nu. 


Vad är den hemskaste presenten du fått? 

Jag tror inte att jag någonsin fått en hemsk present, faktiskt. 


Cola eller fanta? 

Cola, lätt. 


Choklad eller sur/salt godis? 

Okej, om du känner mig vet du antagligen att jag typ lever för att äta choklad, men sura är också sjukt goda, och det är salta också. Vad jag säger är ALLTING. 


Sallad eller McDonalds? 

McDonalds, haha. 


Myskväll eller utekväll? 

Myskväll, det är mysigt det. 


Pengar eller kärlek? 
Kärlek, obviously. 


Tåg/buss eller bil? 

Åker buss varenda dag, och bil åker man ju ofta det med. Tåg är roligast, men man åker det ju mest sällan. Och jag vet inte vad jag pratar om längre så okej. 


Bloggen, instagram eller twitter? 

Twitter, tror jag. 


Tv eller dator? 

Oftast dator. 


The Notebook eller Fast and the furious filmerna? 
Är det dåligt att jag inte sett någon av de filmerna? Nu blev jag sugen på att kolla på båda, får väl ge er ett svar när jag har sett dem.


Något som du är riktigt rädd för? Spindlar, framtiden, att misslyckas etc. 

Spindlar, ja. Eller insekter över lag bara - de är så äckliga usch. Döden, i guess. Jag menar, vem är inte rädd för döden? 


Dra ett skämt?

De som sett mitt hår idag, ni vet vad jag menar. 


Ditt finaste minne från dina gymnasietider? 

Oh no, no. Har inte gått på gymnasiet än haha. 


Beskriv din favoritscen från en film/serie alt. länka med youtube. 

Basically hela This Is Us. De klassiska Mean Girls skämten osv osv. 


Berätta tre saker om dig själv som ingen vet? (sjunger i duschen, äter baklänges middag etc) 

Yea, jag sjunger i duschen - alla i min familj kan intyga på det. Sen finns det väl mer grejer men med tanke på att det här är internet så nah, att jag sjunger i duschen får räcka. 


(Hittade frågorna på http://rodeo.net/, tog dock bort några frågor då jag inte kunde svara på dem). 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 13 september 2014 22:20

Vänta... Hade jag en blogg? Just det. Den bloggen. Som jag varit inaktiv på i typ en månad. Jaha, just det. Den bloggen var det.    Vart börjar jag? Hej? Förlåt? Ugh, jag vet inte. Vad ska jag säga? Hur bloggar man ens? Kanske inte kommer ihåg al...

Av Louise - 15 augusti 2014 23:06

Hade egentligen tänkt baka in detta i ett annat inlägg först - men nej. Det här är för stort för att inte få ett eget inlägg.    Fooo Vertigo hände. Och det var grymt. Jag menar inte att jag satt och tittade på Aftonbladet nu. Nej, jag var där. På ...

Av Louise - 13 juli 2014 19:02

***Titta på hela videon***

Av Louise - 5 juli 2014 22:36

Okej, first of all, jag älskar Dan. Det här är inte bara någon random snubbe på youtube, det är Danisnotonfire, vem älskar inte Dan? Alla älskar Dan.    Men denna videon got me feeling some type of way, en av mina favoritvideos han gjort om ja...

Av Louise - 27 juni 2014 17:51

OKEJ OKEJ OKEJ, sluta med allting ni gör just nu och lyssna på mig.    Om du typ har bott under en sten eller någonting ett tag så har du missat att 5sos släppte sitt första album. IDAG. Jag har inga ord för hur bra det har albumet är, på riktigt...

Om mig


Om man ska ta det kort så skriver jag om min vardag, saker jag gillar, och berättar allting som händer med alla mina favoritband.
Åh, och sen gillar jag att skriva om hur jobbigt det är i skolan. Och hur snygga alla i de där banden jag gillar är.

Fråga mig någonting

14 besvarade frågor

Mina senaste inlägg

Översätt bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards